Wil je een artikel retourneren? Dat is geen probleem! Op deze pagina beantwoorden we al je vragen over retourzendingen. Als je nog verdere vragen hebt over het retourneren of ruilen van een artikel, neem dan contact op met ons.
Hoe kan ik een product terugsturen?
1. Vul het retourformulier in
Voor het retourneren van een artikel dien je het retourformulier in te vullen. Zo weten wij van wie het pakket af komt en welke artikelen je besteld hebt. Geef hierbij ook aan of je het geld terug wilt of een nieuw product wilt ontvangen. Als het product beschadigd is aangekomen, neem dan eerst contact met ons op. Doe het formulier bij je retourzending.
2. Stuur het pakket terug
Steelhand
Geerkade 54
3648 NX Wilnis
Nederland
Je kan het pakket terugsturen via een transportbedrijf naar keuze. Aangezien de meeste van onze producten relatief groot en zwaar zijn, is het van belang om van te voren te kijken of het desbetreffende service punt niet alleen post verzend maar ook grote pakketten verzend, PostNL beschikt hiervoor over een locatiewijzer.
3. Je geld wordt teruggestort
Zodra wij je retourzending ontvangen hebben of het bewijs is geleverd dat de producten zijn geretourneerd, wordt het bedrag binnen 30 dagen teruggestort op je rekening! Tenzij wij aanbieden het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot wij het product hebben ontvangen of totdat je aantoont dat je het product hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt op onze website.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Het product dient in de originele verpakking teruggestuurd te worden.Registreer de retourzending binnen 14 dagen na ontvangst, daarna heb je 14 dagen om het pakket terug te sturen naar ons.Het product moet ongebruikt zijn.Het product moet voldoende frankering hebben, wij kunnen helaas geen ongefrankeerde pakketten in ontvangst nemen. Wij raden aan om een retourzending aangetekend te verzenden om misverstanden achteraf te voorkomen. Pakketten onder rembours worden niet aanvaard.
Binnen hoeveel dagen kan ik het product terugsturen?
Vanaf 13 juni 2014 geldt in Nederland een wettelijk vastgelegde zichttermijn van tenminste 14 werkdagen. Vanaf het moment dat je het artikel hebt ontvangen heb je een termijn van 14 dagen om de bestelling zonder opgave van redenen te annuleren. Dit kan je schriftelijk doen (een e-mailbericht naar info@steelhand.nl) of als het product al afgeleverd is, door dit retour te zenden (de kosten voor terugzenden zijn voor eigen rekening).Binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket dien je aan ons te laten weten dat je het wilt terugsturen en vervolgens heb je 14 dagen de tijd om ervoor te zorgen dat het pakket daadwerkelijk wordt teruggestuurd.
Is retourneren gratis?
Nee, de terugzending van je pakket is op je eigen kosten, wij hanteren geen gratis retour beleid.
Wat gebeurt er als mijn product beschadigd wordt geleverd?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Stuur ons binnen 5 werkdagen per e-mail een foto van het beschadigde product en de verpakking naar info@steelhand.nl. Wij zullen de foto’s bekijken en je e-mail zo spoedig mogelijk beantwoorden. We zoeken dan samen naar een passende oplossing!
Wat moet ik doen als ik het verkeerde product heb ontvangen?
Dat vinden wij zeer onaangenaam! Neem zo snel mogelijk contact met ons op met foto’s van de levering en leg uit wat er mis is gegaan met de levering. Wij zullen er dan voor zorgen dat je zo snel mogelijk het juiste artikel ontvangt. Het is belangrijk dat je geen verkeerde artikelen in gebruik neemt.
Kan ik mijn pakket op locatie retourneren?
Dat kan! Je kunt je pakket komen retourneren bij de vestiging van Steelhand op afspraak. Aangezien de vestiging van Steelhand geen open winkel is kan het voorkomen dat er niemand op locatie aanwezig isn neem daarom altijd eerst contact met ons op. Een eventueel vervangend artikel kan dan alvast voor je klaargelegd worden. Steelhand is gevestigd op Geerkade 54, 3648 NX, wilnis (Nederland).
Uiteraard is het ook mogelijk het geld terug te krijgen. Houd er dan wel rekening mee dat het aankoopbedrag van een met PIN betaald artikel wordt teruggestort op uw rekening. Helaas kunnen wij dit niet contant verrekenen. Betalingen die online hebben plaatsgevonden, bijvoorbeeld met iDEAL, worden teruggestort op de rekening waarmee betaald is. Bekijk voor meer informatie ook onze voorwaarden en condities.